פוטותרפיה מיושמת באמצעות צילום. היא מאפשרת לתלמידים לבטא את עצמם באופן יצירתי, לחקור את רגשותיהם, ולפתח מודעות עצמית וחברתית. שילוב פוטותרפיה בבית הספר יכול לתרום רבות להעצמת ערכים חברתיים כמו שיתוף פעולה, סובלנות, קבלת האחר, אמפתיה, וחמלה.
להלן מספר דרכים לשלב פוטותרפיה בבית הספר:
* פרויקטים אישיים: תלמידים יכולים לצלם תמונות המתארות את ערכים חברתיים שחשובים להם. לאחר מכן, הם יכולים להציג את התמונות בפני הכיתה ולשתף את הסיפורים שמאחוריהן.
* סדנאות קבוצתיות: תלמידים יכולים להשתתף בסדנאות פוטותרפיה קבוצתיות, שם ילמדו כיצד להשתמש בצילום ככלי לתקשורת ולשיתוף פעולה.
* תיעוד אירועים חברתיים: ניתן להשתמש בפוטותרפיה כדי לתעד אירועים חברתיים בבית הספר, כמו טקסים, פעילויות התנדבות, וטיולים. תיעוד זה יכול להוות כלי מצוין לדיון ולמידה על ערכים חברתיים.
* יצירת תערוכות: ניתן להציג את התמונות שצילמו התלמידים בתערוכות בבית הספר. תערוכות אלו יכולות להוות הזדמנות להעלאת מודעות לנושאים חברתיים חשובים ולעודד דיאלוג בין התלמידים.
מחקרים מצביעים על כך שפוטותרפיה יכולה להועיל לתלמידים בדרכים רבות:
* שיפור המודעות העצמית: פוטותרפיה יכולה לעזור לתלמידים להבין טוב יותר את עצמם, את רגשותיהם ואת מחשבותיהם.
* פיתוח מיומנויות חברתיות: פוטותרפיה יכולה לעזור לתלמידים ללמוד כיצד לתקשר בצורה יעילה, לשתף פעולה עם אחרים, ולפתור קונפליקטים.
* העצמת ערכים חברתיים: פוטותרפיה יכולה לעזור לתלמידים לפתח ערכים חברתיים כמו שיתוף פעולה, סובלנות, קבלת האחר, אמפתיה, וחמלה.
להלן מספר מאמרים שנכתבו על שילוב פוטותרפיה בבית הספר:*
* "פוטותרפיה בבית הספר: כלי להעצמת ערכים חברתיים"* מאת ד"ר גלית לוי-אשכנזי
* "שימוש בפוטותרפיה לקידום מיומנויות חברתיות אצל תלמידים עם קשיים חברתיים"* מאת ד"ר מיכל בן-דוד
* "פוטותרפיה ככלי להעצמת תלמידים בסיכון"* מאת ד"ר נעמה צבר
שילוב פוטותרפיה בבית הספר הוא כלי רב עוצמה שיכול לתרום רבות להעצמת ערכים חברתיים אצל תלמידים. שיטה זו מאפשרת לתלמידים לבטא את עצמם באופן יצירתי, לחקור את רגשותיהם, ולפתח מודעות עצמית וחברתית. כתוצאה מכך, התלמידים יכולים לפתח מיומנויות חברתיות חשובות ולחיות חיים חברתיים משמעותיים יותר.