חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה אושר ושמחה חשובים לארגון ?

מתוך מחקרים שבוצעו לאחרונה עלתה המסקנה שחברות הדואגות לאושרם של עובדיהן, יכולות להביא לגידול של כ-37% במכירות החברה, 20% יותר רווחים בהשוואה לחברות המתחרות ולגידול של כ-31% ביעילות העובדים.

תומר כהן, מנכ"ל BUYME: "ההשקעה של המעסיקים בהטמעת אושר ארגוני והפיכת סביבת העבודה למאושרת, צריכה להיות השאיפה של כל מנהל באשר הוא".

הגברת אושר באמצעות חוויות חיוביות במקום העבודה

המשאב היקר ביותר ברוב הארגונים הוא ההון האנושי. בשנים האחרונות, ובפרט בשנה שחלפה, תחום האושר הארגוני בחברות (בשמו המוכר יותר "HR") שינה את פניו ושם דגש רב יותר על האושר האישי של העובד.

אם בעבר, קידום האושר הארגוני בחברה היה נמדד בצמצום שעות העבודה והעלאת שכר לעובד, הרי שהיום מדובר בקידום האושר על ידי יצירת חוויות חיוביות במקום העבודה.

בעידן בו הגבול בין העבודה לבין החיים הפרטיים הטשטש עוד יותר, היכולת להעניק לעובד חוויה חיובית גם מביתו חשובה מאי פעם ותחום האושר הארגוני הפך לאבן יסוד בכל חברה וארגון.

יעילותם של עובדים מאושרים גבוהה פי 2

תחום האושר הארגוני צבר בשנים האחרונות פער, בין הפעולות השונות הננקטות בחברות, לבין המתודולוגיה שמובילה פעולות אלו. התחום כשלעצמו, תופס מקום מרכזי בעולם התעסוקה, לאחר שהוכח כי קצב תחלופת העובדים צנח מ-370% ל16% כפועל יוצא ממידת אושרם של העובדים.

חוקר האושר שון אקור, שתוצאות מחקריו מובאות בספר, מצא כי חברות אשר דואגות לאושרם של עובדיהן יכולות להביא לגידול של כ-37% במכירות החברה, לגידול של כ-31% ביעילות העובדים ופער עצום של 20% יותר רווח בהשוואה לחברות המתחרות.

לפי מחקר נוסף שתוצאותיו מובאות בספר, ואשר שנערך על ידי מכון הייעוץ הבינלאומי iOpener המתמחה בפיתוח מיומנויות מנהיגות, מצא כי עובדים מאושרים יותר ממקום העבודה שלהם אנרגטיים יותר מאלו שלא מגדירים את עצמם מאושרים ב-65%. כמו כן, הם גם יעילים פי שניים, והסבירות שיישארו במקום עבודתם לאורך זמן גבוהה יותר.

ד"ר טל בן שחר – ד"ר לפסיכולוגיה חיובית, אשר חקר במשך עשרות שנים את נושא האושר הארגוני בחברות הגדולות בעולם ומיפה חמישה אלמנטים מהם האושר הארגוני מורכב: רוחני, גופני, שכלי (אינטלקטואלי), בינאישי ורגשי; ומנהלי האושר של החברות הגדולות במשק הישראלי – סודה סטרים, מכון ויצמן, אסתי לאודר, בנק הפועלים ועוד רבים וטובים.

"עובדים מאושרים שווים יותר לארגון- והארגון שווה יותר עבורם".

השאירו פרטים לבדיקת התאמה

ניווט מהיר לנושאים מעניינים